info@barenault.com 02136058783 - 09912525834 واتساپ
ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

رنو 5 – جدید 2021

renault
09 بهمن 1399
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه

اگر شما هم یک طراح گرافیک ایتالیایی خوش ذوق و دیوانه دنیای ماشین‌ها بودید، آن هم از دوران کودکی، حاضر می‌شدید که با طراحی دوباره یکی از مهم‌ترین ماشین‌ها جوش و خروشی به پا کنید؟ این درست همان کاری است که مارکو مالتیس ایتالیایی انجام داده است. این گرافیست می‌گوید که از بچگی عاشق انواع و اقسام ماشین‌ها بوده است. همین ذوق و علاقه باعث شده است تصمیم بگیرد که این مدل فراموش شده را به شکل بسیار زیبا و جذابی مجددا طراحی کند. همانطور که همه می‌دانند، مدل اورجینال این طرح، یک ماشین ساده و صاف است، بدون هیچ برآمدگی یا فرورفتگی در طراحی بدنه. شاید همین سادگی در عین کارآمد بودن، در دوران اوج به موفقیت و محبوبیت آن کمک کرد. اما بیایید کمی صادق باشیم. چه اشکالی دارد که این خطوط صاف و بی زاویه به منحنی‌های زیبا تبدیل شود؟ در طراحی جدید که Le 5 نام دارد، دقیقا همین اتفاق افتاده است. در نتیجه این مدل مفهومی هم زیبا و جذاب است و هم کلاسیک و آشنا و البته کمی فیوچرستیک!

در بخش جلویی، چراغ‌های LED طراحی شده اند که با یک زاویه خاص و درست، در فاصله‌ای مناسب از یکدیگر قرار گرفته اند. زاویه این چراغ‌ها با چراغ‌های روشنایی روز به حالت عمودی بوده و از نشان براق و درخشان رنو عبور می‌کند. دقیقا در بخش پایینی این چراغ‌ها، یک جلوپنجره با طراحی خاص قرار دارد. از شکل آن به آسانی می‎‌توان تشخیص داد که Le 5 یک محصول الکتریکی است. هواکش‌های طلایی در دو سوی بخش پایینی این جلوپنجره بزرگ خودنمایی می‌کنند.

جذاب‌ترین طراحی و زاویه دید متعلق به بخش‌های کناری این مدل زیباست، چرا که کاپوت نسبتا کوتاه بوده و گل‌ گیرها و دامنه‌های ایرودینامیک کناری به وضوح دیده می‌شوند. سقف و پنجره‌ها به گونه‌ای طراحی شده اند که ظاهری اسپرت به Le 5 ببخشند.

از دیگر نکات جذاب این طراحی، می‌توان به تضاد رنگ سقف با بدنه، در نظر گرفتن دوربین به جای آینه بغل و چرخ‌های ایرودینامیک با ظاهر و طراحی خاص اشاره کرد. درست مانند پرجم کشور فرانسه، در طراحی این ماشین هم از سه رنگ استفاده شده است. شاید این هم نوعی ادای احترام باشد.

حالا به بخش پشتی این طراحی جسورانه می‌رسیم. پشت این هاچ‌بک خیالی را یک شیشه بزرگ فرا می‌گیرد. همین نکته باعث می‌شود طراحی بخش عقب بسیار خاص و متمایز باشد. سپرها که نیز هاله‌هایی لطیف از رنگ طلایی دارند، بسیار مینیمال به نظر می‌رسند. به جرئت می‌توان گفت که اگر روزی این ماشین به مرحله تولید برسد، می‌تواند به یک رقیب بی بدیل برای مینی کوپر SE (MNI Cooper SE) از کمپانی مینی تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو تهران

واردات قطعات اصلی شرکت رنو فرانسه واردات قطعات ساخت کشور ترکیه مطابق با استانداردهای اروپا به ایران نمایندگی انحصاری فعال ...
renault
06 مهر 1399

هفدهمین نمایشگاه بین اللملی استان اصفهان

با سلام و عرض تشکر و سپاس از همه دوستان و همکاران که از ما در همه جای ...
renault
01 تیر 1400

نمایشگاه بین المللی قطعات تهران 99

نمایشگاه بین المللی قطعات تهران در مورخ 1399/10/11آغاز و به مدت چهار روز ادامه دارد
renault
30 اردیبهشت 1399
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه